Runt omkring mig

Hej o hå!
Sommaren flyter på! Jag försöker utnyttja den till fullo med grillhäng, strandhäng, fester, konfirmation etc etc!

Jag har varit lite off senaste veckorna, mycket jobb och mycket som händer när man väl är ledig. Man får passa på när man inte ha semester.

Nu är jag ledig tis, ons. Dessa dagar ska spenderas på stranden och med grill på kvällen! Mys!

Imorgon bitti ska jag till optikern, tror jag ser lite sämre än sist jag kollade för du sådär 7 år sedan, opps!
Även nya glasögon ska införakaffas!
Gött!

Nu ska jag duscha efter mitt kvällsdopp och sen blir det sängen, är helt slut!

Min lediga onsdag

Hej på er! Idag vankades min lediga dag mitt i vecka då jag hade hoppats på en lika solig dag som gårdagen, men tji fick jag! Molnigt och blåsigt som bara den! Vilket resulterade i att det inte blev ngt strandhäng!

Men vad hör det om tusen år.
Istället sov jag verkligen ut och låg och drog mig innan jag gick upp för att äta frukost! Livskvalité!

Sedan ringde mamma och fick med mig på utflykt! Vi åkte först till pålsjö för att hälsa på mormor i minneslunden, sedan fortsatte vi mot mariapark och linneaträdgården för en underbar lunch i växthuset! Mamma och Johan tog lax och jag en hamburgaretallrik! Mums... Efter maten gick vi och tittade runder på allt fint i butiken, allt är så fint :)

Sedan vid fyra åkte de till Höganäs och jag körde inom väla för lite shopping innan jag körde hem. Nu ligger älskling helst utslagen i sovrummet och kollar film och jag orkar inte laga mat idag så tänkte försöka göra en deal med Joakim att vi kan äta rester och sen får han bestämma vad vi ska titta på tv hela kvällen! Haha

Juli månad

Hej hopp!

Jag jobbar och sliter. Men när jag är ledig njuter jag av ledigheten, vänner, familjen och sambon!

Igår var min lediga dag, detta innebar att jag vaknade strax innan nio och gick upp åt min frukost och städade undan lite! Vid elva tiden kom Johanna och vi gav oss ut för en pw på ca en timma! Skönt! Sedan blev det lunch och skitsnack! Mot eftermiddagen åkte jag mot Malmö och min kära efterlängtade pojkvän som befinner sig där för jobb. Vi möttes upp vid hans hotell och gick sedan mot lillatorg, hamnade på en irländsk pub där det bjöds på hemmalagad hamburgare och ngt annat konstigt till Joakim! Sjukt god mat och så mysigt att vi kunde sitta ute! Blev lite öl och cider till detta! Mums!

Sedan gick vi mot bion för att hämta ut våra biljetter till man of steel, blev en snabbis på eh för att väcka Joakim till liv så en stor kaffe till honom! Bion var bra! Lite dryg på slutet! Men helt klart sevärdig, väldigt spännande o de nästan 2,5 h långa timmarn gick väldigt snabbt!

Vid elva promenerade vi till hotellet i regnet och avslutade en väldigt mysig kväll :) åh vad mysigt det var att komma iväg om så bara för en dag och sova på hotell och bli lite bortskämd!

Nu har älskling kört iväg och jag ska sova ngn timme innan jag ger mig ut på lite shopping innan tåget går mot hbg och jobb, c-tur dvs kvällsjobb! Sen är sista dagen för denna veckan i morgon och sedan har jag äntligen helg!! Längtar!