Söndag 12 april

Denna tredagars ledigheten har som vanligt gått för snabbt... Det känns även som att de kommande lediga helgerna är fullsmockade med planer... Ibland känns det som att det behövs fler timmar per dygn. Just nu känns det så. Men till helgen som varit och fortfarande är!

Fredag bjöd på strålande solsken så jag spenderade dagen i trädgården. På kvällen åt vi thaimat och Joakim somnade kl 22.00. Romantisk kväll.

Lördagen bjöd på ännu mer strålande sol. Vi började dagen med att hugga ved och att stapla den i vår smörgrop (är inte så läskigt som det hörs). Vi avnjöt även en sen frukost ute i solen (många utropstecken på det). ☀️ Ljuvligt. Den mesta veden blev klyvd och jag lavade in det mesta i smörgropen. Åh varmt var det och stel är jag nu i min stackars kropp... Då det inte är så högt i tak i den där smörgropen... Haha
När det var färdigt på allt slit och stånk så parkerade jag mitt arsle i stolen och njöt av solen någon timma. Sen blev jag trött och uttråkad på samma gång så jag bestämde mig för att dammsuga hela huset. Sen in i duschen och gjorde ve mig innan jag tog mig till tåget och mötte Joakim för att åka till hbg och Natte & Freddie.
Vi fick god mat, vin, drinkar, efterrätt och en härlig spelkväll. Kort sagt kan vi säga att jag vann 😉👍💪.
Vid 01.00 tiden kom snälla Anne och hämtade oss. Så himla skönt att få åka bil hem och bli släppt precis utanför dörren.

Idag söndag något seg och förkyld... Har känt av att det varit på g några dagar men det har inte blivit värre, men idag är den mer påtaglig. Men vad gör det om 100 år. Jag har ändå fått filbeskrivningssida i form av magi, som kom med frallor och kakor som vi fikat på. Sen råkade vi lite i huset och trädgården då vi fixat och trixat här sen mamma var här sist.
Snart ska jag klä mig varm och hämta bilen som står vid stationen och sen ska jag laga mat, tacos. Väldigt längesen jag åt det. Mumma!
Mamma och jag har även bestämt var vi ska fira våra födelsedagar, eller mest min men mamma råkar ju fylla år dagen innan mig så vi firar bådas. Men jag fyller ju äntligen 25 år. Woho känns faktiskt endast sjukt gött.
Btw min mobil gick typ bokstavlig talat i tusen bitar igår, eller rättare sagt skärmen... Så det var bara att beställa en ny. Sagt och gjort nu är det bara den långa väntan...



Xoxo
Pok

En trött, sleden och förkyld tjej....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0